Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.
Hodnotový svět současné mládeže
VELKOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnot současné mládeže ve věkové kategorii 17-18 let. Teoretická část objasňuje pojmy mládež, hodnota, hodnotová orientace, autorita a jakou roli hrají hodnoty v životě této mladé generace. Empirická část zkoumá hodnoty mládeže, kde rozebírá a analyzuje jednotlivé dílčí výsledky. Cílem práce je zaměřit se pomocí projektové metody na hodnotovou orientaci mládeže ve věku 17-18 let a na vzorku respondentů zjistit, jaké hodnoty mladí lidé, zapojení do průzkumu, preferují. Teoretická část je zaměřena na axiologická hlediska k pojmům mládež, společnost, ovlivňování mládeže, autorita. Pro výzkumné šetření v empirické části práce byla použita forma projektové metody, která byla založena na sepsání esejí na dané téma, cílovou skupinou byli žáci staršího školního věku. Výzkumné šetření rozebírá výběrový vzorek respondentů, analyzuje jednotlivé dílčí výsledky za použití grafů. Výzkumný soubor byl získáván od žáků střední školy Gymnázium Opatov, které nabízí čtyřleté studium
Montesori metody vzdělávání a jejich aplikace při výuce přírodovědných předmětů.
Linhartová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky.
Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Petráková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
Příčiny majetkové kriminality dětí a mládeže a možnosti její prevence z výchovného a pedagogického hlediska
Laudát, Jaroslav ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Braun, Richard (oponent)
NÁZEV: Příčiny majetkové kriminality dětí a mládeže a možnosti její prevence z výchovného a pedagogického hlediska AUTOR: Jaroslav Laudát KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jana Kohnová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce je zaměřena na majetkovou trestnou činnost páchanou nezletilými a mladistvými pachateli. Snaží se zjistit důvody páchání této trestné činnosti a vliv výchozího sociálního postavení těchto nezletilých a mladistvých pachatelů. Cílem práce je jednak zjistit, zda je pravdou obecně přijímaná představa, že pachateli majetkové kriminality z řad dětí a mládeže jsou převážně jedinci pocházející z vyloučených a sociálně slabších vrstev společnosti a jednak se zamyslet nad možnostmi prevence těchto činů z výchovného a pedagogického hlediska. Protože prevence je jistě jednou z nejdůležitějších věcí v boji s dětskou kriminalitou. V práci jsou také zmíněna statistická čísla Ministerstva vnitra České republiky, která dokumentují vývoj kriminality dětí a mladistvých v pěti letech.
Preference v trávení volného času městské mládeže: mikrokultura "mall junkies" v prostoru obchodního centra
Radová, Lucie ; Šiftová, Jana (vedoucí práce) ; Fialová, Dana (oponent)
Lucie Radová: Preference v trávení volného času městské mládeže: mikrokultura "mall junkies" v prostoru obchodního centra 4 Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na volnočasové aktivity a místa, která preferuje pro trávení svého volného času městská mládež. Mým cílem je přiblížit a zmapovat nový trend v oblasti trávení volného času dnešních teenagerů - pasivní trávení volného času ve velkých nákupních centrech. Nákupní centra jsou dnes velmi vyhledávaným místem pro realizaci volnočasových aktivit, a to nejen mezi mládeží. V mé práci však hraje klíčovou roli právě mládež, neboť tuto skupinu populace chápu jako tu část společnosti, jež do určité míry, předurčuje budoucí společenský vývoj a ukazuje na celkovou atmosféru, která ve společnosti vládne. Klíčové je pochopit, proč teenageři svůj volný čas tráví tímto způsobem, a zjistit, co je vede k pasivitě při realizaci jejich volnočasových aktivit, co jim tato forma trávení volného času přináší a čím je pro ně specifický prostor obchodně-společenského centra, kde takto svůj volný čas tráví. Chci pochopit prostorové aspekty jejich pobytu v mikroprostoru obchodního centra a také poznat roli širšího společenského kontextu. V rámci mé práce byly použity metody zúčastněného pozorování, dotazníkového šetření, strukturovaných rozhovorů a také terénního výzkumu ve...
Proměny užití sociálních sítí u teenagerů
Karasová, Anna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce zjišťuje souvislost mezi preferovanou formou komunikace a psychickým vývojem adolescentů. Práce ověřuje předpoklad existence souvislosti mezi oblíbeným způsobem komunikace, se zvláštním zaměřením na sociální sítě, a vývojovým stádiem, tedy věkem, ve kterém se adolescent nachází. Pomocí dotazníku a následné kvantitativní analýzy dat práce zjišťuje důvody této preferované formy komunikace a pocity adolescentů při jejím využívání. Práce dále zjišťuje, které sociální sítě jsou mezi adolescenty oblíbené a z jakého důvodu. Výsledky tohoto výzkumu naznačují, že mezi preferencí formy komunikace a věkem adolescenta existuje souvislost. Nejistota adolescentů dle výsledků vede k vyššímu užívání sociálních sítí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.